Z życia szkoły

Dnia 10 grudnia, od godziny dziewiątej do południa, w auli naszej szkoły trwały warsztaty teatralne. Uczestniczyła w nich grupa uczniów ze szkolnego kółka teatralnego. Zajęcia poprowadzili: pan Radosław Jamroż, aktor z olsztyńskiego teatru, znany nam z przedstawienia "Noc Hevlera", w którym zagrał głównego bohatera oraz pani Ania Kosik - tegoroczna absolwentka studium aktorskiego w Olsztynie. Warsztaty rozpoczęła ciekawa rozmowa z panem Radkiem. Usłyszeliśmy podczas niej wiele rad i wskazówek, które z pewnością wykorzystamy do dalszego rozwoju naszych umiejętności. Następnie zaczęła się część aktywna warsztatów. Nie obyło się bez rozgrzewki i dobrego rozciągnięcia naszych mięśni. Później, pod czujnym okiem pani Ani wykonywaliśmy przeróżne ćwiczenia, mające na celu udoskonalenie umiejętności improwizacji aktorskiej, wyobraźni i skojarzeń. Bardzo pomogły nam one również zintegrować się z członkami kółka. Najbardziej przypadło nam do gustu ostatnie ćwiczenie. Instruktorka narzuciła nam w parach role, jakie mamy odegrać. Z pozoru nie wydaje się to trudne, jednak wszystkie wypowiadane słowa podczas tych krótkich improwizacji mieliśmy zastąpić tekstem prostych piosenek, takich jak "Sto lat" czy "Wlazł kotek na płotek". Dało nam to do zrozumienia, że kiedy znamy kwestie na pamięć, jesteśmy w stanie lepiej wczuć się w daną rolę, nie skupiając się na wymyślaniu jej. Wspólne zajęcia zakończyliśmy grupowymi zdjęciami. Całość spotkania umilił nam słodki poczęstunek. Mamy nadzieję na szybkie powtórzenie warsztatów, w podobnym składzie!

"Warsztaty spędziliśmy w cudownej atmosferze. Instruktorzy z olsztyńskiego teatru pokazali nam w jaki sposób bawić się teatrem, przeprowadzili masę fantastycznych ćwiczeń: rozciągających, rozgrzewających, później umacniających pracę w zespole. Nie obyło się bez relaksu i końcowych etiud. Podczas tych kilku godzin obudziliśmy w sobie kreatywność, a dzięki naszym gościom, mogliśmy odpowiednio ją ukierunkować. Dzień spędziłam fantastycznie. Mam nadzieję, że jeszcze raz uda nam się spotkać w tym gronie. Cudownym instruktorom dziękujemy za wspaniale spędzony czas!" - Weronika Żołędziowska

"No to ogółem, ludzie bardzo fajni, pozytywni, nauczyli może nie nowych umiejętności, a raczej technik samodoskonalenia i kreatywności, dobrze tłumacząc. Mi się to bardzo podobało." - Kacper Jurczyk

"Warsztaty bardzo mi się podobały. Zadania, które mieliśmy wykonać pozwoliło nam wczuć się w nowe role. Dowiedzieliśmy się, że najważniejsza jest współpraca i zaufanie innym aktorom." - Sandra Stadnik

"Bardzo mi się podobało, ciekawe zajęcia i dużo integracji, spotkanie na plus." - Karol Sosnowski

Uczniowie w naszej szkole dobrze wiedzą, że Mikołaj niczym hiszpańska inkwizycja wie o wszystkim i przybywa niezapowiedzianie. Doskonale jest poinformowany, kto w kończącym się roku szkolnym był grzeczny, odrabiał prace domowe i nigdy nie ściągał na sprawdzianach. I nawet wyszorowane buzie, uczesane włosy i czerwone czapeczki nie są w stanie go zmylić. Tym, którzy zasłużyli przynosi prezenty, tym którzy nabroili rózgi. 6 grudnia Mikołaj odwiedził naszą szkołę. Wszystkie grzeczne dzieci i ich pedagodzy zostali obdarowani słodkimi prezentami. Jak co roku Mikołaj rozdał również zebrane przez samorząd szkolny świąteczne kartki. Z dobrze poinformowanego źródła wiemy, że obdarowanych zostało naprawdę sporo uczniów, więc z zachowaniem i ocenami nie jest chyba tak źle…

samorząd szkolny

W listopadzie, w każdy poniedziałek i środę, w naszej szkole miały miejsce zajęcia pozalekcyjne z matematyki i fizyki dla uczniów klas 1 liceum. Zajęcia odbywały się w ramach projektu z ekonomii. Początkowo nasza pomoc w nauce była skierowana do uczniów klas gimnazjalnych. Po przeprowadzeniu ankiet, z których wynikało, że chętnych jest 69 osób, na pierwszym zorganizowanym przez nas spotkaniu niestety nie zastaliśmy nikogo. Byliśmy więc zmuszeni do zmiany odbiorców naszego projektu. Postanowiliśmy pomóc uczniom klas licealnych. Współpraca z naszymi rówieśnikami z klas 1 liceum przebiegła w bardzo miłej atmosferze, dając przy tym zadowalające efekty w nauce.

Grupa uczniów z klasy 1a LO

Pierwszego grudnia o piątej po południu rozpoczęliśmy w naszej Szkole dość osobliwe spotkanie. Warunkiem uczestnictwa w tym spotkaniu było: przynieść ze sobą kubek lub filiżankę oraz zabrać odwagę, gdyż zamierzaliśmy mówić tylko w języku angielskim. Pomysł na ten wieczór zrodził się z inspiracji pytaniami uczniów o kraje anglojęzyczne – nie tylko Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone, ale również Irlandię, Kanadę i Australię. Widoczna była u uczniów chęć poznania zwyczajów tych krajów, wykraczająca poza ramy szkolnego programu. My, anglistki, postanowiłyśmy więc zorganizować te spotkanie by przybliżyć uczniom muzykę, taniec, kino, a także wiadomości z geografii tych krajów. Naszym celem było to, by uczniowie otwierali się na swobodną konwersację w języku angielskim oraz by odkrywali w tych zagadnieniach swoje pasje. Wieczór rozpoczęliśmy oczywiście od zaparzenia herbaty, której było pod dostatkiem – w jej różnych odmianach, np. Orange Pekoe Whittard – z Edynburga. Niektórzy odważyli się urozmaicić swój napar dodając jabłecznika lub musu z malin oraz mleka. By konsumpcja była jeszcze przyjemniejsza sięgnęliśmy po maślane ciasteczka.

Rozpoczęliśmy kulturowy miszmasz. Uczniom podobał się fragment występu irlandzkiego zespołu Riverdance – utalentowani stepujący tancerze opowiadają historię, a my nie potrzebujemy słów, by ją zrozumieć. Ogłosiliśmy wyniki wcześniejszego głosowania na największe hity muzyki pop lat osiemdziesiątych i zanim obejrzeliśmy teledyski, Pani Ewa Tabaka opowiedziała nam o ciekawostkach piosenki ‘Billie Jean’ Michaela Jacksona, a Pani Ludmiła Grabias o piosence ‘Wake me up before you go-go’ George’a Michaela. Pani Beata Korzeniewska podzieliła się z nami niesamowitymi wrażeniami z koncertu Michela Jacksona. Ale przecież w centrum wydarzenia byli uczniowie! Justyna Bieniek z klasy 2 C Gimnazjum opowiedziała nam o miejscu w Stanach Zjednoczonych, które chciałaby odwiedzić, a Artur Owsiewski zaprezentował swoją pasję – do serii Monty Python’a.

Potem bawiliśmy się w grę drużynową, a uczniowie klasy drugiej i trzeciej Gimnazjum oraz drugiej Liceum mieli często niełatwe zadania – odpowiedzieć na pytania dotyczące kultury krajów anglojęzycznych. W rezultacie, by wszyscy zostali wynagrodzeni za swój trud, trzy drużyny: Justyny Bieniek, Barbary Siewruk oraz Jakuba Donata zajęły pierwsze miejsca. Dziękujemy wszystkim uczniom za wspólną zabawę i chęć zaangażowania się. Mamy nadzieję, że niedługo zobaczymy się na kolejnym Five o’clock i, że znów pomysły uczniów będą inspiracją tematyki wieczoru.

W imieniu organizatorów – Patrycja Ożarowska

 

W wigilię imienin świętego Andrzeja na terenie Polski, na długo przed epoką renesansu,  pojawił się zwyczaj wróżenia.  Był niezwykle popularny, jednak w przeważającej części dotyczył tylko niezamężnych dziewcząt. Z czasem andrzejki przybrały formę zbiorową, organizowaną przez młode pokolenie. Współcześnie wieczór andrzejkowy to niezobowiązujące zabawy i wróżby gromadzące rzesze zarówno dziewcząt, jak i chłopców. W naszej szkole samorząd uczniowski postanowił z okazji andrzejek przeprowadził loterię, z której dochód zasilił kampanię pisania listów w ramach akcji Amnesty International oraz szkolny teatr – Rampa. Tym razem ofiarodawcami loterii byli nauczyciele, którzy przekazali uczniom swoje „prezenty”. Akcja okazała się trafiona, gdyż wszystkie losy się rozeszły. Dziękujemy wszystkim tym, którzy przyłączyli się do tegorocznej loterii.

Samorząd Uczniowski